Publications
2015
Kramann, M./ Biewer, G. (2015): Parent's capabilities and institutional conditions for children with intellectual disabilities in Austrian schools. In: Craven, R. G. et al. (Eds.): International advances in education: global initiatives for equity and social justice, Vol. 9: Inclusive education for students with intellectual disabilities. Greenwich, CT: Information Age Publishing. 273-293.
2014
Presentation of final results Ethiopia (December 2014). (Booklet)
Presentation of final results Thailand (June 2014). (Booklet)
Biermann, J./ Graf, E. O./ Reisenbauer, S./ Proyer, M./ Zahnd, R. (2014): Über die Grenzen der “nationalen und grenzenüberschreitenden europäischen Heil- und Sonderpädagogik” und darüber hinaus. In: Vierteljahresschrift für Heilpädagogik und ihre Nachbargebiete/ VHN, 3, 259-263.
Schwinge, M./ Proyer, M. (2014): Environmental degradation and disability. In: Mitchell, D./ Karr, V. (Eds.): Crises, Conflict and Disability: Ensuring Equality. Oxon, UK; New York: Routledge, 147-158.
Proyer, M./Sriwanyong, S. (2014): Detour to School - Access to School for Thai Children with Disabilities. In: Husa, K./ Trupp, A. u.a., Hg.: Southeast Asian Mobility Transitions: Issue and Trends in Migration and Tourism. Abhandlungen zur Geographie und Regionalforschung, Band 19, Department of Geography and Regional Studies, University of Vienna, 122-136.
2013
Schiemer, M. (2013): Zur Problematik der Interpretation von Daten aus fremden Kulturen. In: Graf, E. O. (Ed.): Globale Perspektiven auf Behinderung. (Berlin, epubli GmbH), 129-146.
Kramann, M. (2013): Die Bedeutung der Reflexion über Partizipationsmöglichkeiten an Forschungsvorhaben – was „silence“ bereits über den Kontext verrät. In E. O. Graf (Eds.) Globale Perspektiven auf Behinderung. (Berlin: epubli GmbH), 61-85.
Biewer, G. (2013): Behinderungsbegriffe und Klassifikationen unter Berücksichtigung kultureller und gesellschaftlicher Aspekte. In: Susanne Schwab / Markus Gebhardt / Elfriede M. Ederer-Fick / Barbara Gasteiger-Klicpera (Hg.), Theorien, Konzepte und Anwendungsfelder der inklusiven Pädagogik. Wien: Facultas, 25-37.
Proyer, Michelle (2013): Die Norm als Ziel – Inklusion als Barriere?! Einblicke in die Rolle von Individualität im Schulalltag von Kindern mit Behinderung in Asien. In: Sehrbrock, P. et al. (Hrsg): International vergleichende Heil- und Sonderpädagogik und Inklusion. Individualität und Gemeinschaft als Prinzipien internationaler Heil- und Sonderpädagogik. Bad Heilbrunn, Klinkhardt.
Proyer, M. (2013): "Wie die Wilden mit ihren Masken und der Kriegsbemalung..." - Kritische Reflexion einer Feldforschung zur Beschreibung der Bildungsumwelt von Kindern mit Behinderungen im Großraum Bangkok. In: Graf, E. O. (Ed.): Globale Perspektiven auf Behinderung. Berlin: Epubli GmbH.
Proyer, M. (2013): Thailand's move from a pity/charity- to a rights-based understanding of disability - Wishful thinking, impossibility or realistic goal for policy implementation? Full paper of the presentation at the 3rd ICIRD 2012, held at Chulalongkorn University, Bangkok, Thailand from August 22nd to 23rd.
Download paper
Proyer, M./Sriwanyong, S. (2013): International Perspecitives on Barriers for Children with Disabilities' Educational Environments in Greater Bangkok. In: Journal of Research in Development in Special Education, Vol. 2 (1), 46-59.
Proyer, M./Sriwanyong, S. (2013): Children with Disabilities in Schools in Greater Bangkok - Facilitators and Barriers for Inclusive Education. Full paper of presentation at the 8th biennial conference of the Comparative Education Society of Asia 2012 (CESA), held at Chulalongkorn University, Bangkok, Thailand from July 8th to 11th.
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Schiemer, M./Proyer, M: (2013): Teaching children with disabilities: ICTs in Bangkok and Addis Ababa. In: Multicultural Education & Technology Journal (METJ), Vol. 7, Issue 2/3, 99-112.
Schiemer, Margarita (2013): Zur Bedeutung von Individuum und Gemeinschaft in einer fremden Kultur am Beispiel Bildung für Kinder mit Behinderung. Sehrbrock, P. et al. (Hrsg): International vergleichende Heil- und Sonderpädagogik und Inklusion. Individualität und Gemeinschaft als Prinzipien internationaler Heil- und Sonderpädagogik. Bad Heilbrunn, Klinkhardt
2012
Michelle Proyer (2012) From International to Universal Document – Questioning the ICF’s Claim to be Applicable Globally with Special Regard to the Interrelation between Disability and Poverty. In: Disability and International Development. Vol. 23 (1), 12 -15. Online access: http://zbdw.de/projekt01/media/pdf/2012_1_BiE.pdf
2011
Schiemer, M. (2011) Including Capabilities. Journal for Disability and International Development. Issue 3/2011, 17-21
http://www.zbdw.de/projekt01/media/pdf/2011_3_BiE.pdf
Proyer M. (2011) Kinder mit Behinderungen im Großraum Bangkok. Barrieren und Förderfaktoren im Bildungswesen. Südostasien 4/2011, 33-35 (PDF)
Kramann, M./ Proyer, M./ Schiemer, M. (2011): Inklusion und die ICF. In: Lütje-Klose, B. et al. (2011): Inklusion in Bildungsinstitutionen. Eine Herausforderung an die Heil- und Sonderpädagogik. Bad Heilbrunn, Klinkhardt, S. 107-114
Proyer M., Schiemer, M./ Luciak, M. (2011) CLASDISA – Classifications of Disabilities in the Field of Education in Different Societal and Cultural Contexts: Insights Into the Current State of Research. Austrian Journal of South-East Asian Studies / Österreichische Zeitschrift für Südostasienwissenschaften, ASEAS Vol. 4(1), 158-165 (PDF); (Online Reader)
2010
Schiemer, M. (2010) ICF - Instrument für eine interkulturell vergleichende Heilpädagogik? In: Schildmann, Ulrike (Hg.): Umgang mit Verschiedenheit in der Lebensspanne. Behinderung - Geschlecht - kultureller Hintergrund - Alter/Lebensphasen. Bad Heilbrunn: Klinkhardt, S. 312-318.
Lohmann, I. (2010) Forschungsprojekte - Behindert sein oder behindert werden? Online Journal of the University of Vienna (Article in German)
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